Carlsberg arbejder med kreativ gentænkning af den Festbier, som husbryggeriet Jacobsen har brygget eksklusivt til Aarhus Festuge de seneste fem år. Bryggeriet har i anledning af kulturhovedstadsåret designet og kreeret en øl specifikt rettet mod Aarhus 2017 og Aarhus Festuge.
”Aarhus 2017 Festbier er inspireret af kulturhovedstadens tema Rethink og Aarhus Festuges tanker om at bygge broer. Derfor har Husbryggeriet Jacobsen i år brygget en øl efter den europæiske bryggetradition, men med masser af humle, som amerikanerne elsker. Humlen er en meget smuk variant fra Slovenien, ligesom den amerikanske præsidentfrue, og så har de tilsat Angelica rod, der deler navn med den tyske kansler. Det har de så tilsat smil, og på den måde vil årets Aarhus Festbier 2017 bygge bro over Atlanten,” udtaler Jørgen Rüdinger, Business Relations Manager hos Carlsberg.
Som stor spiller på verdensmarkedet er det centralt for Carlsberg at være til stede lokalt: ”Med Aarhus 2017 Festbier vil vi gerne vise, at vi engagerer os bredt, og vi vil ud i landet og være til stede på mange platforme i forbindelse med kulturlivet”. Publikum kan se frem til en lancering af Aarhus 2017 Festbier i forbindelse med Aarhus Festuge 2017, som finder sted fra 25. august til 3. september. Læs mere om årets festuge og se programmet her.