To elever fra Århus Købmandsskole har benyttet Aarhus 2017 som case i faget Markedskommunikation. Opgaven, der bl.a. omfatter en tre-delt kampagne, udløste topkarakteren 12.
Sofie Iburg-Andersen og Julie Bjørn Brønsby fra G2 på Handelsgymnasiet, Århus Købmandsskole i Viby har god grund til at smile. De to elever valgte at arbejde med en informationskampagne af Kulturhovedstaden som hovedopgave i faget Markedskommunikation.
"Fagligt set kunne I ikke have gjort det meget bedre." Sådan lød den efterfølgende kritik, der blev suppleret med topkarakteren 12.
"Vi har valgt at arbejde med tre målgruppeprofiler - den jordnære, den finkulturelle og den kosmopolitiske. Vi har dernæst valgt at ramme de tre målgrupper ved hjælpe af tre forskllige flyers samt en kampagne video, hvor vi både taler med Aarhus 2017 om projektet og borgere på gaden om deres opfattelse af kultur," fortæller Julie Bjørn Brønsby og Sofie Iburg-Andersen.
Kampagnevideoen kan ses her
Begge elever håber på at få mulighed for at arbejde videre med Kulturhovedstaden efter endt uddannelse.
Der lyder et stort tillykke herfra!