NorthSide har indgået et samarbejde med Digital Footprints Research Group på Aarhus Universitet om at analysere dette års sociale mediebrug.
Projektet går ud på at få et større og mere detaljeret overblik over blandt andet, hvilket indhold gæsterne deler under festivalen på forskellige sociale medieplatforme, hvad de foretrækker at se på sociale medier og om de bruger hashtags. Projektet er et rethinkIMPACTS 2017-projekt og indgår dermed i samarbejdet mellem Aarhus 2017 og Aarhus Universitet om at skabe viden om kulturens betydning og effekter.
8 forskere fra gruppen vil være tilstede på pladsen med Aarhus Universitetstrøjer. De leder efter festivalsdeltagere, som vil stille deres data (instagram og facebook) til rådighed for projektet og deltage i et kort interview på festivalpladsen lørdag eller søndag. Alle data fra interviews anonymiseres i de endelige rapporter. Man er udelukkende interesseret i de mønstre, der viser sig i brugen af sociale medier under festivalen. Vil du hjælpe, kan du sende en mail til info@digitalfootprints.dk
Foto: Morten Rygaard