Fremover kan tysktalende følge med i forberedelserne til Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017 på deres modersmål. En tysk udgave af kulturhovedstadens hjemmeside er netop lanceret.
“Willkommen bei Aarhus 2017 und unserem Jahr als Kulturhauptstadt Europas.” Disse ord vil fremover møde tysktalende gæster, der ønsker at blive klogere på Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017 via et besøg på kulturhovedstadens hjemmeside.
Og det er ikke tilfældigt, at en tysk udgave af Aarhus 2017s hjemmeside bliver lanceret nu. Når Aarhus og Region Midtjylland i 2017 bliver Europæisk Kulturhovedstad, åbner det nemlig nye, store muligheder for vækst inden for turismen.
I efteråret 2015 indgik VisitAarhus og Fonden Aarhus 2017 derfor et strategisk samarbejde, som betyder, at VisitAarhus i samarbejde med VisitDenmark er ansvarlige for en øget indsats på den internationale markedsføring af Aarhus og Region Midtjylland som destination for kultur- og storbyturisme.
Administrerende direktør for Aarhus 2017 Rebecca Matthews glæder sig over, at man nu også kan lære mere om kulturhovedstaden på tysk:
”Kultur er en magnet for turister fra hele verden, og vores Europæiske Kulturhovedstad i 2017 er et meget stærkt kort, når vi skal sælge Aarhus og Region Midtjylland i udlandet. I 2017 forventer vi et stort antal besøg fra turister fra tysktalende lande, og derfor er det perfekt timing, at vi nu kan lancere en tysk udgave af vores hjemmeside som supplement til vores danske og engelske udgave,” siger Rebecca Matthews.
9.-13. marts deltager direktør Rebecca Matthews sammen med VisitAarhus og VisitDenmark i den store internationale rejsemesse ITB i Berlin. Her er der planlagt både en messestand og en ”Cultural Lounge”, hvor interesserede kan kigge forbi og blive klogere på Aarhus, regionen og de mere end 350 kulturelle events, man kan opleve i kulturhovedstadsåret i 2017.
Gå på opdagelse på: www.aarhus2017.dk/de/